Tuesday, April 21, 2009

Macam-macam

cepat...cepat update..tgh rajin ni.....& xde keje...

aku rase pelik 2-3 hari ni...macam2 ragam manusia yang aku jumpe...yang sanggup menipu untuk kesenangan diri sendri...diorg xpikir agaknye berkat ke tidak dgn hasil penipuan tu...banyak2la bertaubat wahai insan2 yang tergolong dalam golongan ni....
mmg sangat2 xpatut....

dan ragam2 manusia yang sanggup buat ape saje untuk mendapatkan duit...yang sanggup mengemis walaupon secara fizikalnye masih mampu membanting tulang mencari sesuap nasi...

peristiwa berlaku sabtu lepas:
sampai je segamat dan trun dari bas, aku dgr ntah suara mane ntah tetiba menyanyi2 lagu patriotik....wah, semangat betul org ni...agak ade pertandingan koir patriotik ke berlangsung kat stesyen bas ni...HAHA..rupe2nye ade sorang mamat ni, berdiri tegak tepi tiang stesen bas, berpakaian baju pagoda putih n seluar 3quater, tgk perawakan die, mmg seorg pemuda yang bolehla tahan...**xdela sehensem tahap brad pitt weh..dan xdela buruk penagih dadah yang melepak2 kat bawah jambatan tu**,aku agak umur die akhir 20-an, aku xsangka die sanggup carik rezeki dgn cara macamtu...aku ingatkan die suke2 nak nyanyi kuat2, org2 yang tunggu bas terpaksa tadah telinga dgr die menyanyi, at least ade hiburan la sketkan...HAHA...xsanggup!!

rupenye, die mengharapkan balasan pada org ramai yang die ingat semua org sukela die menyanyi macamtu..
adela dalam 2-3lagu patriotik die nyanyi, lepastu die pergi kat sorg2 hulur tangan mintak balasan la konon hasil dari suara yang diSUMBANGkan pada org ramai...

aku?
aku xbagi ape2 pada pemuda ni, sekadar senyuman saja...sebab bagi aku, die masih ade kudrat nak buat kerja selain mengemis cara macamtu....tp senyuman tu pon dikira sedekah jugakkan...

ok, next stori
berlaku pada waktu yang sama:

aku dapat telephone call from sumbody yang mmg xkan berkat hidup die kalo die trus menipu org ramai mcm ni..
perempuan dari ntah-ape-ape-company SDN.BHD,konon2 nak cek hape ntah dari aku, mmg blur suara die, aku pon malas nak layan bile ade call dari org2 yang ckp die dari company bla..bla..bla..nak bla..bla...bla...ok!! BOLEH BLAH!!

die ty aku samada aku ade pakai kredit card ke x, aku ingat org bank yang nak promote kredit kad, buat mase ni aku mmg xde niat langsung nak gune credit card sebab dgn menatang ni nti aku boleh berhutang sesuka hati

aku just ckp aku xde krdit card, die still xpuas hati ty aku ade guna ATM kad yang ade VISA..
haaa...yang ni aku ade, sebab xpayah nak bawak cash banyak2 kalo nak beli barang...

boleh pulak pompuan B kuasa dua (B***H + B**L) ni tanya no 16 digit yang ade kat ATM aku tu...aku dah makin pelik dgn pompuan B kuasa dua ni....apsal plak nak mintak no 16digit ATM tu..gile ke hape...sah-sah ko nak songlap duit aku la ni...setahu aku no tu sangat2 P & C.
mmg xde kerjala pompuan B kuasa dua ni...yang xboleh blah tu, sore pompuan ni lembut giler, bersopan santun plak tu, mintak no tu walaupon die dah mintak beberapa kali aku buat bodo jek..ko ingat aku bodoh macam kau!!!!

aku malas nak sumpah seranah pompuan ni, sebab aku xreti.HAHA....aku trus off HP sebab aku takut die call lagi....huh, nasib baik aku ni cerdik sket, kalo makcik2 kampung ke, yang lurus bendul ke men bagi je no tu, abes duit makcik2 oii....

yang aku pelik, ntah dr mane die dpat no HP n name penuh aku tu....
so guys, sila berhati2la dgn call, sms, email yang ade unsur penipuan macam ni...sila ignore kalo ade yang cube2 mintak no2 P & C korang k....
silap hari bulan boleh putih mate dibuatnye...habis duit simpanan korg senang2 je dpat kat org yang x bertanggungjawab macam si pompuan B kuasa dua ni....
mmg xkan berkat sampai bila2...

mood:aku tgh geram, sebab tu penggunaan kata ganti diri boleh berubah2 mengikut kesesuaian mood penulis...HAHA...

ღ------------ღ-----------ღ-----------ღ-------------ღ

**aiyak....tetiba ade lep2 plak tu, xpe mood kene fleksibel sket, baru ade keseimbangan dalam hidup....btol x?**


crite lain:
berlaku pagi td tp dari abg aku sendri

abgku: Ca, ko ok x?
**aik, knape tetiba abg aku sangat concern pagi2 ni tanya aku ok ke x?**

aku: knpe tetiba ty ok ke x ni? ok je ni, da sampai opis da.

abgku: xde ape, malam td eyi mimpi ko meninggal, sume da bace yasin, eyi xdapat bace ape2 sebab menangis teresak2

**aku sengih je bace mesej tu,
huh, mainan tido sahaja, rase cam sweet pon ade sebab perkataan menangis teresak2 tu**


aku trus call die

aku: mainan tido je tu, tu la tido xbace bismillah...xbasuh kaki...
**aku gelak**

abgku: ek ele, ape kene mengena...
**die pon gelak**

sebelum end call, die sempat ty aku bawak krete ke g keje n berpesan bawak kete elok2...

cam sweet plak seorg abg berpesan begitu kat adik die...HAHA...
sebab abg aku jarang2 macamni... :p


::end stori::
:go home:






0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ