Thursday, January 1, 2009

alkisah mengorek telinga

adeh..pening kpale den....tipah kene tipu ngan en tunang sendiri...haaaaaaa..bukan kene tipu dicurangi atau diperduakan....

alkisahnye camnie...pada suatu hari..en tunang ni die sangat syok membersihkan telinganye...dalam bahasa kasarnye...mengorek telinga dengan putik kapasla...syok punye syok...(ntah cemanela stail die mengorek telinga)...kapas yang kat batang tu tertinggal kat dalam telinga die.....nak korek sendri dah xbleh.makin ke dalam masuknye..pas2 die pon cuakla..pegi klinik,klinik tutup...hari 2 same dgn kemangkatan yang dipertuan agung negeri sembilan..agaknye tu yang doc kat klinik pakat2 tutup semua..hihi..pas2 g hospital..en tunang hantar mesej kat aku macam takut jek..

"sya...telinga masuk putik kapas...xboleh keluar.b ade kat hospital ni"


aku terus call die...tp xjawab...erm..dah risau dah ni..knape die xnak angkat call.

"sya...jangan call...b takutla...mesej jek ek...b tgh tunggu doktor panggil masuk nie"

aku balas...

"okla,nti kalo ade ape2 bgtau la k"....aku risau...

tp in da same time aku cam nak gelak2 jek cemane la kapas 2 masuk dalam telinga die...hahaha...aku kongsi cerita ni ngan atok...aku pon cam pelik cemane la kapas 2 bleh masuk dalam telinga...

erm...lame jugakla aku tunggu cite die ni...apsal lambat sangat..nak call karang die xnak angkat plak..erm xpela..tunggu jela...lame jugak aku tunggu...dalam 2jam die call die kate doktor soh die balik,sebab die kate telinga die kene operate..adoi!!! aku siap menyumpah doktor 2...xkanla sebab kapas sampai nk operate2...apela punye doktor...siap soh balik lagi,tunggu call bile tarikh untuk operate...aku mmg risau sangat dah 2...okla xpela...operate pon operate la...tp in da same time aku menyumpah doktor 2...erm...tibe2 dapat mesej...

"sya...doktor tu call,die kate operate esok pukul 6petang..b takutla...td doc tu dah siap2 lukis telinga b mane yang nak belah.sya nak dtg cni x tgk b?"

em mmg mase tu aku ade kat segamat,cuti krismas n maal hijrah kan....
aku balas..

"erm..cemane nak dtg...tgkla kalo ade tiket bas g seremban esok"..sambil tu aku mengomel2...hai apela complicatednye kapas nie....

lepas solat isyak,aku doa semoga Allah permudahkan setiap urusan...semua ni dugaan...tetibe en tunang call lagi.....aku sambung mengomel2 dgn die....
pas2 dapat mesej lagi...

"sya...b xbagitau lagi mak ayah pasal ni,kalo mak tau mesti die pitam....tp sya jangan risaula....sebab..............."

erm....aku dah rase len macam jek dgn ayat tergantung die nie....aku buat dek jek ngan mesej 2.....malas la nak layan....tp last2 aku ty jugak ape sebabnye....nak tau ape jawapan die......

"sebab........sya terkena panggilan hangit...hihihi....b saje je nak sakat sya....nak tgk sya sayang x kat b.b tunggu dari kol 6.30 sampai kol 9 lamanye..doc 2 amik sepit tarik cam2 je kapas 2...hahahah"

adeh...angin jugakla aku sekejap....aku buat donno tanda merajuk...hihi....pas2 en tunang call,aku buat donno jugak call die 2....die merayu soh angkat call...hahah...baru tau..sape soh tipu aku...aku ckp len kali jangan tipu camnie lah...kang kalo betul2 die sakit aku buat donno jek...haa,...sape yang susah..pas2 die mintak maaf..die saje je nak uji tunang die nie...hahaha....aku pon terasa senangnye kene tipu...adeh!!!!!!!!!!....


NFM:kalo gatal telinga pon kene korek telinga





0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ