Friday, January 30, 2009

Part 2: BIzI

21hb-26hb Januari 2009
Festival Pembangunan Ekonomi Islam



sepanjang seminggu aku berada di kl diarahkan bertugas menjaga pameran booth CEPP...selain aku, ada lagi 5 staff CEPP yang ditugaskan untuk menjaga booth kami..
hari pertama dan kedua lenggang saje kawasan pameran...sale pon xde dan xgempak...mase tgk keadaan mase hari pertama dan kedua kami beranggapan sape yang nak datang pameran ni sebab masing2 bercuti balik kampung ke,mungkin xramai yang datang...erm...ternyata jangkaan kami sangat2 meleset...masuk je hari ke 3...berpusu2 org,makin lame makin ramai...almaklumla cuti sekolah dan cuti CNY...hari ke4 dan ke5 pon same...sampai jam xboleh gerak disebabkan ramai sangat pengunjung yang nak menyerbu booth yang diorg nak tengok..tambah2 lagi hebahan dari pihak media..org ramai pon berminat nak pergi dan tengok..
antara booth yang menarik perhatian org ramai ialah Permata Hijrah, usahawan dari Pengkalan Chepa yang buat rawatan mata percuma..aku tengok sape2 yang pakai spek 2 mmg berminat sangat buat rawatan nie...ada testimonial yang diorg bagi,ramai org yang rabun dah xpakai spek lagi...erm...amazing jugakla...sebab kalo nak buat rawatan laser pon aku rase sangat mahal padahal guna kaedah nie x semahal rawatan laser...





selain booth permata hijrah yang dapat sambutan,1 lagi booth yang lintah 2....erm..aku geli tgk lintah 2..xsanggup nak tgk..GELI...tapi ade artikel yang keluar mengenai lintah,lintah dikhuatiri membawa virus HIV...kite tau kan lintah menghisap darah,andai darah yang dihisap 2 darah pembawa virus HIV,erm...ape akan jadik kalo kite plak yang gune lintah yang same????erm,....xtau la..mungkin ade kebenarannye.ape2 pon kalo takut nk terkena penyakit yang xde ubat 2,baik kite guna alternatif lain untuk berubat...btol x?...


aku mmg xbanyak amik pic mase sepanjang pameran 2....ni jela antara pic2 yang aku amik sepanjang pameran...



me,on daway 2 kl



nasir wahab...die ni dah berumur pon..nampak muda jek


rabbani



waheeda pon ade dong...



selain 2 ramai jugakla usahawan2 islam yang jual produk2 diorg...aku pon ade jugakla beli barang2 diorg...aku bli jubah,bli tudung kikin...glemer btol tudung ni skang,ramai btol org2 kl skang sarung tudung 2 je sebab sangat2 praktikal...



hahaha...kantoi pipi tembam.....

0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ