Tuesday, January 6, 2009

peak bodoh!!!!

hahahha..saje buat entry macam nie...sebab banyak sangat peak2 bodo muncul dalam hidup aku arini....well,keje dgn alat instrumen yang bagi result bodoh2 nie buat aku sangat tension,apelagi apebile student2 tanya kenape peak2 bodoh ni boleh wujud!!!.....

arghh!!!!
sangat tension nak jawab...aku pon xtau cemane nak jawab soalan2 korang nie..sorila guys.....
alat HPLC(high performance liquid chromatography)yang konon high performance la sangat tu dah makin uzur dan makin lame makin hampeh sebab dah lame sangat....kalo tgk alat HPLC kat tempat2 lain xde dah main enjet2 manual ni...sme dah main autosampler jek....aku pon cam dah malu nak pakai...hahhaa...belagak tuh....tp betulla....software yang digunakan pon dah old fashioned sangat dah..kalo rosak...xde kedai yang jual dah....penah rosak sekali....supplier tu kate....

"ooo...software ni mmg xde dah dalam market...susah dah nak carik ni"..adeh...aku senyum jela kat die....aku xde kuasa nak tentukan software ape nak gune,software ape yang lastest..as long as diorg xtukar...aku tetap setia la dgn alat2 yang dah tua nie....ataupon biar aku je tukar g tempat lain...hahaha..kalo bleh aku xnak keje dgn alat2 ni semua....

antara pertanyaan yang menghantui aku arini:

1."fashya,dah siap ke sample aku...cemane ek result die ok x?dah print blum?.....
2."fasya,peak standard 1 jekan,....tp kenape ade banyak ek...ape sebab die jadik banyak 2 ek..??
3."fashya,ape sbb ek kdg2 nilai yg dpt kat result tu x consistent ek??
4."kak fashya,boleh x siapkan sample tu before pukul 2?"
5. "fasya tetibe aku tak phm dlm std ni ade 3 peak tapi ko highlight kan yang Rt 1.57 tapi bla..bla..bla..."
6."kak fashya,minggu depan hplc and gc ade org book x?saya nak booking sebab next week saya nak run sample...ade 40 t0 48 sample......"

wah....nak gile aku arini melayan pertanyaan tersebut sampai aku xterjawab....
garu2 kepala.mate sepet.ngantuk.kaki sakit.penat.

NFM:bile la nak dapat keje lain...adeh..

0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ