Saturday, January 29, 2011

Tenangla dirimu di sana....

Hari ni, saya dapat satu berita yang amat menyedihkan, perginya atok yang baru saya kenali Setahun 5bulan yang lepas. Saya tak sangka atok Maheran pegi dulu, dia nampak sihat tapi begitulah ketentuan Ilahi, ajal menjemput tidak kira siapa, tak kira masa dan usia.

Gambar masa hari raya 2009, raya pertama sebagai seorang isteri. Masa ni saya tengah mengandungkan Husna 2bulan.

Saya dapat berita dari hubby pagi Jumaat, dia bagitau atok dah nazak. Masa tu dia dah nak balik Labis nak tengok atok. Saya kata okaylah. Saya ni dok pikirla atok lelaki yang sakit, sebab atok lelaki yang asik sakit tapi bila saya dapat tahu atok Maheran yang sakit, lagilah saya sedih.

Sedihla plak nak cerita. Walaupun baru kenal tapi terasa kehilangan.
Tak sangka..tak sangka.

Ni adalah antara sebab kenapa saya tak suka dengan PJJ, bila ade kematian, orang sakit, sapa nak bawak saya balik tengok diorg. Takkan saya nak balik sendiri??dengan anak? NO! saya tak berani.

[hubby baru call, cerita org sini datang org sana datang, saya je tak datang. Sedih la...sedih sangat].. Air mata dah mengalir... T______T

Saya ada sepupu (belah suami) duduk dekat Senai, pagi tadi dia mesej tanya saya dekat mana, then when saya reply, dia terus senyap. Takde offer saya nak ikut balik ke apa. Tengahari saya call dia balik, dia cakap dia nak balik after solat Jumaat, and dia cakap kalau saya nak ikut balik dia soh saya pegi Senai. Masa tu dah pukul 1.00pm. Nak bersiap semua, maybe takes time.... nak pegi Senai lagi, nak amik Husna lagi, maybe saya tak sempat nak sampai Senai pukul 2.oopm.

Then i said, takpela. Maybe tak sempat nak sampai sana pukul 2. Kalau bagitau awal-awal maybe saya boleh amik cuti je ari Jumaat. Ya Allah. Bila last saya jumpa atok.....Hmmm...raya tahun lepas. Yea..itu kali terakhir. Atok yang saya tengok sihat saje walaupun cicit dah ramai. Tak sangka. Raya tahun ni atok dah takde. T____T.

al-fatihah yang mampu saya kirimkan buat atok Maheran.
Semoga tenang dirimu di sana. Amin...


p/s: teringat masa arwah ibu meninggal dulu. saya tak sempat nak jumpa dia buat kali terakhir.
macam ni jugakla keadaannya. Al-Fatihah....


6 comments:

  1. alahai, sian fashya,
    xpe la xde rezeki nk smpai sane,
    janji sedekah fatihah fasyha tu smpai :)

    takziah tuk fasyha sekeluarga,

    Al Fatihah..

    ReplyDelete
  2. dear..jgn sedey2..
    doakn roh arwh tenang dsana..
    alfatihah

    ReplyDelete
  3. slm...fasha, akak lg sedih..akak br bergurau ngan arwah las month mase akak .m.usu, c.an n c.apit makan kat keramat..akak gurau2 suh atok blanje..and atok sebut 'boleh ujiee...sok atok mati pun, duit x kemana..'..akak tanye nape atok kurus..atok kate kat umah semua asik mengaruk...so sad..miss her too much..akak pun ingt fasha naik ngan liza sbb uda kate gitu memula...xpe..doakan dr jauh...akak dpt cium 3 kali mase buka kain kapan n sblm ttp...n akak br tau atok maheran yg meninggal,ms kat umah atok..tu pun sbb akak dgr atok akob panggil wafi...trs akak terkedu.

    ReplyDelete

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ