Wednesday, February 18, 2009

hapdet...hapdet....

whoa...whoa......saya sangat bz lately...nak update blog pon xsempat......
arini try amik kesempatan nak update blog.....walaupon nak tulis ni amik mase yang sangat lame...hapdet ttp hapdet (sori yer cikgu ain,saya merosakkan tatabahasa BI...jgn tegur yer =p)

walaupon hari2 yang saya lalui still da same....tp xkurang jugak banyak mende yang terjadik dalam mase 3-4 hari ni.....

k...hapdet..hapdet...

1. Saya jadik MISKIN....
waaaaaaa....bulan ni sangat miskin kurasakan....mane xnye...bulan 1 dapat gaji awal sempena CNY..so bulan ni terasa saaaangat lama okey....nak sampai ke tarikh pay day kurasakan sangat berkurun lame nye...duit dalam bank makin lame makin susut....wah!!saya perlu mencatu ape yang xpatut dibeli...

.penjimatan1:
tiap hari jumaat, mase rehat yang panjang...saya telah melarang nafsu diri saya untuk mengikut org yang ajak saya pergi ke JUSCO taman U, sebab...sebab...kalo dah nampak mende yang berkenan dek hati ni payah nak pujuk supaya JANGAN beli...mesti terpengaruh punye...wahahhaa....saya sangat suke shopping....(perempuan mane yang xske shopping)
terperuk dalam lab buat keje...at least mase tu saya leh settlekan keje2 yang melambak nie...wah..xsanggup!!
.penjimatan2:
JANGAN amik lauk ayam@ ikan talapia @ ikan yang pelik2..ikan kembong xpe......sebab kalo amik lauk ayam kompom2 kene 3-4hengget...fuh!!..ayam sangat mahal sekarang....so alternatifnyer..amik telur ayam....khasiat die same jek...banyak sumber protein jugak tu..HAHA...catu...catu....cayok..cayok fashya!!
.penjimatan3:
JANGAN keluar duit dalam bank banyak2....lagi banyak keluar,lagi banyak nak beli,so skang time2 camni saya pegi bank semata2 nak keluarkan 30-40henggit saje...hihi...ni psikologi sebenarnyer....
.penjimatan4:
~buat2 lupe bawak purse g keje....HAHA...(yang ni saya xbuat ok....)

OH...cepatla gaji...lalala..teringat lagu hujan~~pagi yang gelap,kini sudah terang~~lalalala..bile nak terangnye...

2.Handphone saya ditamatkan perkhidmatan..
HAHA...gara2 2bulan xbayar bil...see..betapa keringnyer saya sampai hp pon kene bar...
pada suatu pagi,saya nak bagi sms kat adik,tetibe2 kuar kat skrin "xbleh bagi sms sebab xde network" (die tulis omputih lor,saya transletkan jek) aik????wat heppen..bile rujuk pada en tonang...erm...sahla xbayar bil dah 2bulan...saya telah memaksa dia bayar aritu jugak...maka en tonang saya telah membayar di pejabat pos...tp saya masih pelik...kenape dah bayar still xbleh guna.(FYI,ni baru bulan pertama guna maxis billing,sebelum ni gune prepaid jek,tp xlarat asik nak topup je, xleh nak gayut lelame ler,so kami sepakat guna billing plak...dahla PJJ ni...
saya terpaksa berhibernasi dalam sehari dua...hidup gulap gulita ku rasakan tanpa hp,org bagi mesej saya xpat nak balas...cedih...

nak dijadikan cerita..
setelah 2hari berhibernasi...saya makin gelisah,gundah,rimas,lemas (cewah..cam ape jek)...xboleh hidup dgn tenang.petang tu after work ..saya pegi maxis centre kat taman U ni jek...saya masuk kedai tu...nampak 2 org amoi tgh sibuk kat depan pc....

saya start:
"amoi,kenapa Hp saya still xbleh guna,bil dah bayar"

amoi #1 yang hampeh nak xnak je layan costumer die nie:
"kejap ye..."

tibe2 amoi #2 mencelah:
"berapa no hp u"

saya yang geram:
"0122456****"

amoi tu menekan2 no hp saya di papan keyboard dgn muka yang xmesra alam langsung!!:
"ooo..u xbuat payment lagi pon...RM***"

saya yang pelik + geram:
"aik...saya dah buat payment bulan 1st, bil bulan 2 xsampai lagi"
(bukan saya yang bayar..hihi...en tonang yang bayar)

amoi #2 muke makin kerek:
"u bayar kat mane? kalo bil xkuar lagi pon,u ttp kene bayar "

serius,saya semakin hangin dgn amoi ni,cemane nak bayar kalo bil xsampai lagi???
saya yang makin hangin:
"pejabat pos"

amoi#2,die buat muke kerek lagi:
"oo..kalo u bayar kat pejabat pos 3hari baru bleh sampai kat cni.."

saya yang hangin 1 badan:
"ooo ok....abes tu cemane saya nak guna hp saya ni?xkan nak tunggu 3hari kot"

amoi# 2 semakin kerek:
"u boleh buat payment RM51,then baru boleh guna"

saya kurang hangin sket,sebab ade solution,tp yang xsyoknyer saya pegi bank dulu,kene cocok duit yang xseberape tu...waaa...saya akan semakin miskin)

dah balik dari bank, g balik maxis center tu

amoi #2, buat muka xde perasaan:
mase ni die ckp ntah pape,saya pon xpaham...ckp belit2..xbleh buat paymentla sebab hang up la,apela...serius saya sangat xpaham....sampai saya kate saya nak bli prepaid kad tu...
pastu die ckp bleh buat payment tu dan boleh guna 2-3jam jek...
saya terasa sangat hangin,die ckp leh gune 2-3jam...saya ingat leh guna dalam mase 2-3jam je..rupe2nye leh guna hp lagi 2-3 jam...


Saya jadik badmood,jadik macam serigala..dan mangsa nye en tonang saya...wakaka...cian die kene baham ngan serigala aritu....
------------------------------------------------------------------------------------------------

to en tonang kalo die bace:
sya mintak maaf...i dont mean it to mad u..
lately sangat beremosional..maybe sebab stress sangat dengan keje..
pastu kat Jb ni kene hidup sorang2...xde tempat mengadu....
sedih..sebak je kalo dah malam tu, maka,malam2 tidur bertemankan air mata...waaah..kantoi!!!
~sya ni sebenarnye pensabar,pensayang,pengkasih~HAHA~
(wooo...cikgu BM marah ni kalo die bace)
b jangan wisau k....sya tau b susah hati kalo sya macam ni slalu..tp xbleh kontrolla perasaan tu..sampai 1 tahap meletup jugak kan..n sya bukan jenis yang suka nak marah2 ek~
nti dah tawen,sya belai2 b slalu...
*(sila geli dgn ayat itu)*GATAL!!*
------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Kerja yang semakin bertimbun..
Yang ni malas nak cite panjang2....selagi saya boleh bertahan,saya akan bertahan dan terus SENYUMMMMMMMMMMMMMMMM sepanjang masa...
Yang penting saya kene bersyukur sebab saya masih ade keje....sian org yang kene buang kerja diwaktu2 ekonomi dunia yang tgh demam ni...demam chikugunya kot..HAHA!!

4. Saya makin suke bace blog2 org yang nak kawen ni
Rase macam mencabar je nak buat keje2 camni...
FUH!! kawen sekali seumur hidup, so make sure everything sme OK..bukan senang dik Oi...akak ni dah terkene tempias2 ni pon dah rase fening2 lalat weh!!!


Ok..dahla tu,rase macam panjang plak update kali ni yang banyak merapu meraban...
~FAshya!!!buat keje....(Keluar sekarang!!!)~
~Baik BOS!!~

0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ