Wednesday, February 11, 2009

alahai adik2 aku..........

lega sangat....
coz last wiken dapat balik ke kampung.....setelah lame xbalik since awal ramadhan.....
adik2 aku terutama jiha n ayid happy angah die balik..hihi.....happyla sebab dapat pow duit angah die..hehehe tp yang sedihnyer...mase nak balik semula ke Jb,bangun pagi2 lagi mase ayid nak g sekolah die dah menangis teresak2.....sebab angah die nak balik...pagi tu die mmg badmood btol.....sehari sebelum aku balik pon die dah merengek xbagi angah die balik Jb....aduh..kalau ikutkan hati aku pon malas nak balik mengadap kerja yang melambak2.....tp nak buat cemane...terpaksala balik jugak....

jiha mase ni still maintain senyum lagi.....tp mase nak salam g sekolah, air mate dah meleleh2...

"angah.....janganla balik, nanti jiha rindu kat angah"..........

erm....aku pon sebak jugak mase tu....tp boleh control lagi....aku gelak2,ketawa2 cube pujuk diorg....lagipon malula nak nanges depan ayah...hahaha....

"ala...nti angah balik lagila....lagipon mase angah ade,ayid ngan jiha bukan nak dengar cakap angah"

aku cube pujuk diorg....


ayid plak dah xnak tgk kamera dah...mase ni die mmg badmood btol....bfast pon jamah sikit jek...muka plak mencuka...ckp pon xnak....bangun2 je die dah nanges....mase salam cium,peluk aku lagi kuat die nangis.....aduh!!aku xtau nak buat ape....aku peluk die kuat n nasihat sketla....

"ayid janganla nanges,belajar rajin2 ek...jangan nakal2 ok"....

pelik jugak aku......jarang die camnie....slalu die ok jek...mungkin jugak diorg sebak sebab izati,adik aku yang form 4 tu dah masuk asrama...so xde sape lagila yang besar nak uruskan diorg ni......sian plak aku tengok.....
(aku ade mak tiri,tp mak tiri yang tipikal yang slalu org cerita pasal maktiri.....aku malas nak cerita pasal die,tp dari tingkah laku die,aku tau die sayang ayah aku sorg jek,walaupon die xdela mendera adik2 aku)

sebelum balik aku saje tinggalkan note untuk jiha n ayid.....juz say jangan nakal2,blaja rajin2,jangan tinggal solat n angah sayang jiha n ayid........
malam semalam diorg call,sore baru pas nanges....
aku kene sound dgn ayah.....

"kenape la tinggalkan note tu...diorg bace note tu diorg sambung nanges...saje cari penyakit"...

aku balas...

"saje je tinggalkan note tu,saja nak bagi diorg nanges"....hahaha

alahai adik2 aku..........

0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ