Friday, February 13, 2009

apsal nebes semacam je ni....

yep!!!
nervous...@ gementar.....
xtau mane datangnyer perasaan nie...tetiba jek hormon adrenaline aku dirembeskan dengan begitu banyak sekali...sampai aku jadik nebes..

2-3 hari ni aku rajin bace blog2 org2 yang bz membuat persiapan perkahwinan masing2...antaranye:
Misi 5april2009
isu bumper kahwin
life is sweet

banyak lagila blog yang aku bace pasal preparation diorg nak kawen,yang bagi tips pon ade...mmg bagusla diorg ni...boleh jugak aku buat panduan untuk buat preparation kahwin aku nti...
dahla xde sape nak guide aku..sedih...sob..sob...so, dengan bace blog2 panduan depa ni dapat sketla idea2 ape yang perlu dan xperlu untuk majlis nti...
masa makin lame makin dekat,walaupon aku masih xpasti lagi tarikh sebenar majlis akad nikah n bersanding tp aku dah plan awal2 nak buat pada tarikh keramat aku dilahirkan iaitu pada 7.8.2009 , tarikh tu kebetulan hari jumaat,so blehla hari tu majlis nikah, then majlis pada 8.8.09.

erm...tarikh planning tu aku dah usulkan pada ayah aku, en tunang pon dah usulkan tarikh tu pada bakal mertua aku(cewah)....cume belum dibincangkan dgn detail lagi sebab parent en tunang nak settlekan perkahwinan kakak sulung die pada march nie....after that baru bleh pikirkan pasal kami plak...

ramai yang ckp tarikh yang aku pilih tu 2minggu sebelum puasa.....diorg kate mencabar jadik pengantin baru bulan2 puasa ni....erm...ye ke mencabar???
(sila jawap pada siapa yang dah berkahwin...hihi)

hurm....bagi aku xpela,yang penting aku puas dapat nikah mase tarikh harilahir aku sendri...best sket,nti kalo sambut besday,bleh sambut anniversary skali...lagipon nti senang bakal suami hamba mahu mengingat tarikh2 keramat kami....(seperti yang kite tahu,lelaki mmg lemah nak ingat tarikh2 nie) tp sepanjang ingatan aku,en sayang saya xpenah menghampakan saya bab2 nak ingat tarikh2 keramat kami....die ingat bile kitorg start berpacaran...haha....(xbleh blah ayat),tarikh bertunang,tarikh lahir aku....cayang b...(b, btolkan b ingat =p)

ok,back to stori kahwin ni....
so far,barang2 hantaran dah 60% dah dibeli....

sya untuk b

1.Cincin = NOT YET
2. Kemeja n slack= DONE
3. Wallet n belt= DONE
4. Jam= petang ni nak bli
(bli sendri je tanpa b sebab berkenan kat jam tu n harga dlam budget,amik gambo jam tu smlm n tunjuk kat b,die suka,bleh bli ptg nie)
5. Perfume= not yet
6. Handphone= sponsor by kak suzi
7. Sirih junjung = lambat lagi nih
8. Al-Quran/Rehal = bulan 6-7 baru bli
9. Sejadah = bulan 6-7 baru bli
10. Kasut = DONE
11. Manisan = maybe halwa @ cupcakes
12. Buah-buahan
13. Kek

(macam banyak plak bile dah senarai ni)

b untuk sya

1. Cincin = NOT YET
2. Beg/Kasut = DONE
3. Perfume= DONE
4. Jubah=DONE
5. Sirih Junjung = Lambat lagi
6. Telekung = Not Yet
7. Jam = Not Yet
8. Duit Hantaran/Mas kahwin
9. Kek
10. Buah-buahan
11. Manisan

ok...dah siap buat list...hope xde penambahan lagi...

actually aku ngeri nak wat persiapan kahwin ni sebab aku tau duit mesti banyak mengalir...(sama macam aku bace dalam blog2 diatas,duit diorg pon banyak mengalir...adeh!!)
erm...wondering........cukup ke duit simpanan aku ni.....
wawawaaawawa..........

kalo aku tension pk pasal duit ni,en tunang saya la yang jadik mangsa...hahaha
xpe.....insyaAllah,rezeki org nak kawen ni sentisa ade....jangan wisau...aku cube pujuk hati aku nan lara tp excited...=p

2 comments:

  1. ye..ye..kamu tepat
    mahu berkahwin mmg pakai duit yg sgt banyak
    habis segala duit simpanan yg bertaun2 tu
    tp org kata seumur idup skali kan
    layan kan je lah nafsu tu

    tp kadar2 lah kan
    ukur baju kat badan sendiri

    ReplyDelete

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ