Monday, February 23, 2009

Duhai Hati

Menung...
Menghadap dinding..menghadap siling..
melihat..(banyaknye sawang labah2 kat siling)....

Merenung jauh..
Perlukah aku membawa diri seketika??..
Lupakan semua masalah..

Malam tadi tido sangat awal......
sesudah solat isyak...hajat hati nak turun bawah tgk Merlin ngan Final My Star LG(walaupon xdela best sangat peserta yg nyanyi tu)....akhirnya hajat tu dibiarkan saje setelah menoleh ke cermin melihat mata yang merah,sengkak dan bengkak. Saya biarkan mata tertutup rapat...perut yang lapar merengek2 untuk diisi pon saya abaikan...boleh pulak tido dengan baju2 yang xlipat atas katil..HAHA...


"Duhai Hati....
Kebelakangan ni knape engkau begitu senang untuk terguris....
Dulu engkau sangat tabah....engkau begitu cekal dan tabah"


Pagi tadi terjaga awal,tgk hp ade 1 Miscall...saya tidak sedar panggilan itu,saya sudah jauh dibuai lena....jam hp baru pukul 5.10am, subuh pon belum masuk lagi buat saya rase malas je nak bangun dari katil..erm xpela...saya tarik lagi selimut...tp bukan boleh tido semula pon....saya golek2 je atas katil...sampai pukul 6.20am.Mandi.Solat.

Ya Rabbi....knapela bilik saya sangat bersepah.Amik penyapu,sapu,lipat kain,buang sampah.

Bersiap nak pegi keje...
Menoleh ke cermin...
"oh,mataku sepet..Erm..Abaikan"

Nak pakai baju ape arini...nak pakai seluar n blouse jela arini...asik pakai baju kurung jek..busan plak....saya tengok dalam almari 2pintu ..belek2 baju mane nak pakai....n end up dgn seluar Pooh coklat pekat,blous Scarlet coklat cair n selendang bunga2 coklat..tp saya buat transformasi selendang ni, pakai macam tudung biasa....just simple,selesa n menarikla jugak...HAHA...perasan!!

Menoleh lagi ke cermin...
"Oh,mata in masih sepet...xpe..pakai celak okla kot"

Sarapan.
Cuma sekeping roti gardenia dan disedapkan lagi dgn jam coklat dan seteguk air masak.Syukur.Alhamdulilah.Masih ada rezeki untuk saya harini...

"Duhai hati...
Tabahlah engkau menghadapi ujian dan dugaan.
Ia didatangkan kepada engkau sekadar ingin menguji kesabaranmu."

Kerja seperti biasa..saya akan terus tersenyum..............

*Hati ini bagaikan sudah kering*
*Haruskah aku mengikut kata hati*
*Atau biarkan saja*

0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ