Monday, November 15, 2010

Jam Cantik

Salam Isnin. Seperti biasa, hari isnin hari bermalas-malasan, hari untuk mencari mood untuk bekerja semula. Boleh macam tu?

Masa berlayar-layar dalam internet ni. Saya terjumpa satu blog yang best. Blog Hour Deco. Terus saya jatuh cinta. Macam nak tempah satu lah nanti.

Rose

Cinta

Hijau

Wanita

Kalau nak cerita asal deco rumah, saya suka sangat. Tapi sayang masih tiada rumah dan rumah bujang yang diduduki macam takde-semangat-nak-mendeco-tak-cantik-pun-takpelah. Rumah sewa dekat Klang pun tiada penghuni, since my husband macam tak sanggup duduk sorang-sorang kat sana. Rela stay kat rumah company dengan his friend dari tinggal dengan perabot-perabot saja. Okay, so, tiada can lah nak mendeco rumah secara bersungguh-sungguh.


Suatu masa dulu, masa mula-mula menceburkan diri dalam dunia pekerjaan, saya rasa saya dah salah memilih course masa belajar dekat U. Bila masuk bidang kerja yang perlu buat penyelidikan dan kadang-kadang belajar menda yang tak nampak. Buat eksperimen, lepas tu kalau tak berjaya, rasa frust, lepas tu dah tak tau nak buat report macammana, kene repeat 20-40 kali. Wah! rasa really fed up. Masa zaman belajar dulu, kalau buat eksperimen, lepas tu tak succes, time nak buat lab report bolehlah nak tiru-tiru sahabat sejati. (Sahabat sejati=rela bagi tiru) Wakakaka.
Kantoi!!


Ting! dalam kepala, THIS IS NOT ME!... Saya tak passion dalam bidang ni. Huh! baru menyesal. Rasa-rasanya saya suka bidang Interior Design.


Tulah, lambat sangat sensor dalam otak ni kesan bidang apa yang diminati. Masa zaman sekolah memang suka sangat dengan Kimia, scorer subjek Kimia. Sebab cikgu best. Masuk zaman matrik, suka gila jugak dengan Kimia, scorer jugak sebab lecturer best. Terus tanam cita-cita nak jadik Ahli Farmasi. Tak tau kenapa ahli farmasi, bukan engineer kimia ke, cikgu kimia ke. LOL. Habis matrix, dapat result yang tak cukup sangat nak amik course farmasi, terus menangis-nangis depan ayah sebab tak capai target, sedih beb. Subjek Kimia dapat result best tapi yang buat result tak best subjek BIOLOGI. Tension!.

Okay lah, takpela. Asal dapat proceed masuk U sudah. Amikla Course Bs Kepujian Kimia Perindustrian. Masa belajar kat U, baru realise subjek Kimia sangat susah. Banyak mende yang tak nampak kita belajar. Ah..THIS IS NOT ME..Tapi nak buat camno, kuteruskan jugaklah.

Bila difikir-fikirkan, knape dulu aku tak amik subjek Interior Design ke, course-course yang ade unsur-unsur seni. Camnolah nak amiknya, SPM tak cukup syarat. Masa zaman sekolah, subjek Pendidikan Seni adalah sangat annoying. Buku sketch saya tak pernah ada. Kalau cikgu nak cek buku sketch saya ngelat. Kalau cikgu suruh hantar buku sketch, saya tak anta. Ntah camno ntah saya ngelat ntah, awal tahun je ade buku sketch, masuk bulan 2-3 dah start takde, sebab bila lukisan tak jadi-saya koyak, dah banyak koyak-cepat abis, bila dah abes-takde dah nak beli-beli lagi. Ish, sangat tak suka subjek PS masa dulu, so saya decide no PS in my sijil SPM. Begitulah ceritanya.




Cantikkan, suka sangat.
Nak satulah.

Sapa-sapa yang berminat jugak terjah blog ni, klik SINI
Banyak lagi design-design yang cantik-cantik.
Harga dia pun okaylah. Tak mahal sangat.

p/s: saya tak kenal pun owner blog ni, tetiba nak promote barang dia pulaklah..HAHA.
tapi yang penting saya jumpe address blog ni kat FB husband, maybe kawan my husband. Entah.


7 comments:

  1. best kan deco2 rumah ni..erm tp tu la, belum ada rumah lagi. simpan dulu je idea2nya..;)

    ReplyDelete
  2. saye pon dah tertarik la fashya. dinding rumah tu mmg byk lg kosongnya...tq fashya kongsi entry nie =D

    nti klu dh beli & tampal kite letak dlm blog k! =)

    ReplyDelete
  3. oh..sama la kak..tp time spm,fasya suka bio.kua result,kimia lg tinggi..kt matrik, minat kimia sbb lec best..pastu bajet mcm terror in chemistry la..dats why time degree amik pure chem..last2 mmg realised kimia sgt la fuh3! last2,jadi cikgu kimia juge..:)

    jam yg rose tu cantikkk...

    ReplyDelete
  4. dulu kecik2 masa kat sekolah mana tau keje2 seni gini
    tau nyer, engineer, doktor, lawyer
    nak yg best2
    esiya nanti mmg nak expose dia graphic world, tak mahu engineering
    cukuplah ibu ngan abah
    anak tak payah

    ReplyDelete
  5. EASY:
    aah, best bab2 deco rumah, tapi xde rumah simpan jela hasrat tu

    sha:
    no problem.bli cepat2 nak tengok..:)

    fasya:
    tulah, ramai jugak coursemate akak jadik cikgu atlast.

    dayu:
    hihi, bagi anak decide what she want. ibu ayah tolong tunjuk jalan je. ntahla, dulu nape ntah tak realise bidang ape yang minat.

    ReplyDelete
  6. memang cantik lah dia punya deco..

    nanti bila dah pindah nanti nak deco rmh cantik2 lah..

    ReplyDelete
  7. fashya..kat angsana ade gak jual deco clock nih..macam-macam saiz ade..pastu pernah bace kat blog fasha (another blogger with same name like you..;p), die kate kat jusco tebrau ade..nad pon suke interior design..jom save duit dari skrg untuk deco-deco our dream house..:)

    ReplyDelete

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ