Wednesday, November 10, 2010

Ibu demam

Semalam dah sakit-sakit tekak, selalunya kalau sakit tekak, akan melarat-laratlah selsema, demam, sakit kepala. Hari ni memang tertunai semua sekali. Malam semalam dah start hingus-hingus putih meleleh dari hidung, tak yah cite lanjut, macam org lain tak penah kene selsema. Lepas dah settle semua kerja umah, makan ubat terus tidur. Semalaman saya memang tak sedar langsung dek penangan ubat! Kalau tersedar pun, dalam keadaan yang gelap gelita tu, saya macam mamai-mamai sambil raba-raba Husna kat bawah ketiak. Dahla malam tu gelap gelita, selalu saya bukak lampu dapur, tapi sebab da mamai, malasnya nak bangun bukak lampu dapur, so meraba jela. Bila dah make sure die ok je tidur, saya sambung balik sampai alarm Hp berbunyi.

Bangun je tidur, saya realize both cik B sangat engorge. OMG! Husna tak menyusu langsung satu malam. Hebat betul penangan ubat tersebut, padahal ubat tu ubat selsema Husna masa dia batuk-batuk dulu, Uh! Nasib baik penah bagi sekali je, hebat betul ubat ni. Tapi selsema still ada lagi. Ni ubat selsema ke ubat tidur? Dahla, malas la saya nak makan ubat lagi, sian kat anak. Akibatnya, Husna meragam sangat pagi tadi, saya nak mandi, nak solat, nak bersiap-siap pun tak dapat. Sampai saya biarkan aje dia menangis teresak-esak. Kesian.

Makan ubat secara natural jelah, makan Vitamin C dari buah oren dan jus Tropicana twister. Bila minum air jus twister dengan makan buah oren ni kan, teringat sangat masa zaman-zaman mabuk mengandungkan Husna dulu, dok togak air ni, pahitnya rasa. Pastu muntah. Time tekak pahit, semua menda jadi pahit. Ye tak? Skang, sedapnya air ni….Memang teringat sangatlah.


Sian budak ni, ibu demam dia yang jadik mangsa. Sori sayang..

6 comments:

  1. husna tomeyyyy...geramnyaa tgk dia...montel bam bam...

    ReplyDelete
  2. cian mummy demam..cian lagi tengok husna..berhingus2 tuh jadinye..nad nanti pun nak kene jage baby sorang..tataula nanti camne..harap2 kuat dah tabah like you! :)

    ReplyDelete
  3. ai...mak rijal pon demam smlm...ni ade bisa sket lg...tp xmkn ubat,stillll pengsan jgk,sbb rijal xbgn minom...huhuhu.....
    sian anak kn...

    ReplyDelete
  4. jumpa doktor ye.mkn ubat yg blh bf nye.
    get well soon ye
    :)

    ReplyDelete
  5. nad: tu bukan hingusla, tu bagi dia minum air...comot2 dibuatnya.
    nad, insyaalah, u can do it..:)

    ReplyDelete
  6. sha: bagi pic banyak2, nanti rindu kat ia..hihi
    mas: yela, mak demam, anak jadik mangsa
    zuris: thanks zuris:)

    ReplyDelete

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ