Wednesday, February 24, 2010

penyakit berjangkit

Suka.Happy.Gembira. Satu perasaan yang semua orang akan bahagia bila mendapat perasaan itu.

Saya kat sini pun, merasai perasaan begitu.

Ape kene mengena dengan tajuk kat atas tu...
okey..okey...betulla cakap orang tua-tua, mengandung ni memang penyakit berjangkit.

Alkisahnya, since saya dah memasuki hujung-hujung pregnancy ni, makim ramai kawan-kawan opismate yang baru kawen ni berjangkit dengan penyakit saya ni, i mean mengandunglah. Syukur alhamdulillah, dulu, masa mula-mula mengandung, saya takde kawan nak cerita tentang pregnancy, dan ramai jugak kawan-kawan yang dah lama kawen tp still belum pregnant frust bile dapat tau saya yang baru kawen dah pregnant dulu....tp bila dah masuk bulan ke 6, saya dapat tahu, sorg opismate yang memang mengharapkan zuriat dah pregnant. Terima kasih Ya Allah, satu doa saya sudah dimakbulkan.

Memang ramai yang menantikan saat bergelar ibu kat sini, dan selang beberapa minggu, saya dapat tau, ade lagi sorang staf admin yang pregnant, Syukur......suke alang kepalang bila tau makin ramai yang bergelar mak yong kat sini. Hihi....

Dan yang paling saya gembira, bila dapat tau seorang lagi kawan saya, puan jaja yang dah berumahtangga selama setahun 6bulan mengandung. dia mmg menanti-nantikan saat macamni. Dahla kitorg duduk sebelah-sebelah kat opis, aura mengandung saya tu lambat sikit dapat kat dia...hihi..now die baru 6minggu. Tapi saya mmg sangat-sangat bersyukur, diorg ni semua dah ikut jejak langkah saya...I'm So happpy...tak tau nak gambarkan macammana.

Bila berkumpul, agenda utama yang diborak mesti pasal pregnancy, dan saya macam jadik pengerusi kat diorg semua...tanya tu, tanya ni....masing-masing sume tgh mabuk-mabuk....konon-konon saya macam ketua kelab la...ketua Kelab Pingu...hihi....seronoklah dah ade kawan-kawan yang nak borak pasal pregnancy.

and harini, tau lagi sorg isteri staf kat sini baru disahkan pregnant...memang berjangkit betulla penyakit ni, memang tak sangka, seramai ini pulak. Makin ramaila cucu prof kan...HIHI..

Blogger-blogger kat sini pun ramai jugak dah berjangkit dengan penyakit ni kan....Semoga kita semua dikurniakan permata hati yang sihat sempurna, soleh dan solehah...AMIN........

Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.



nota kaki:still menunggu ahli-ahli baru untuk join kelab pingu, who's next????wait and see....

UPDATED: 3.16pm

Sorang lagi staf CEPP yang pregnant..harini je dah 2 org saya tau berjangkit dengan penyakit ni...Kak Yati..Congratulation 4 ur 2nd pregnancy... :) Macam tak caya dengan situasi yang belaku ni...huhu...

7 comments:

  1. she: setuju....tp ade jugak yg xmau...org yg dah ramai ade anak...risau jugak diorg xnak berjangkit..huhu

    ReplyDelete
  2. fasya...kite minta izin nk copy paste doa baby tu ek...hehe...tenkiu doakan sy dpt zuriat...suke..suke

    ReplyDelete
  3. nana dok jauh dari fashya ni..tu yg lmbt skit jangkit kot..hehe

    ReplyDelete

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ