Monday, February 1, 2010

Hoyeeeh!!!

Selamat bulan Februari.....

Kejap saje dah abes bulan Januari, bulan ni jugak, saya akan masuk ke trimester ke 3, fuh, cam tak percaya, rase macam baru aje aritu loya-loya and muntah.... Bila dah nak masuk ke trimester ke3 ni, pelbagai perancangan untuk baby dah disediakan sedikit demi sedikit.

Hujung minggu, bile berkesempatan jumpe en suami, saya dan hubby dah planning nak shopping barang-barang baby, maka kami pon ke Jusco Seremban 2, ramainya orang kat sana, mula-mula kami merayau-rayau dulu kat dalam Jusco tu sebab nak carik aiskrim Baskin Robbin, teringin pulak nak makan, tp malangnye, baskin robbin takde dalam jusco tu and end up beli aje aiskrim crunch lepas dah shopim-shopim. oklah, dapat jugak makan aiskrim....

Naik ke baby deparment, banyaknye baju-baju baby. Ade sale pulak tu... Ape lagi saya grab 2 pasang baju lengan panjang baby, salah satu baju tu baju gegirl okay, mintak mahap, saya tak boleh handle tgk baju comel-comel tu, murah pulak tu...saya beli mitten, booties n bonnet, towel, bantal gajah yang kiut tu...hihi...oklah, cukuplah tu, next time g lagi bleh beli blanket, botol susu, etc..etc.... seronot betul beli-beli baju baby ni, dulu seronot beli barang-barang nak kawen, walaupun duit banyak mengalir.....takpe!!! seronot tau!!


Lepas dah abes shopim-shopim, saya ajak en suami ke S2 city park...jalan-jalan tengok alam...syok jugak lepak-lepak kat sini, ramai org joging, ramai ibu ayah bawak anak jalan-jalan, beriadah, main layang-layang. Sambil layan aiskrim crunch dengan big apple donut, syok betul bercinta kat situ, tp en hubby saya takde mood pulak nak bercinta, dia sakit perutla pulak....
sian............

And jeng..jeng..jeng...saya terjumpe dengan jiran makcik saya mase duduk kat selayang dulu,Kak Ziela. skang masing-masing dah pindah, so dah lame tak jumpa.. kawan makcik saya, kawan saya jugakkan.....

ni lah rupe saya yang paling latest.hehehe......tak boleh dah nak sorok itew perut...sudah terserlah kebuncitannye....anak ibu pun makin aktif....

The next day, saya ajak en suami ke The Store Pacific kat Seremban....tujuannye nak g kedai bundle..hahaha..nak carik baju pregnant. Don't underestimated tau kedai bundle, banyak betul baju cantik-cantik, carik punya carik, kembah-kembah, saya dapat 5 baju jeans dan 1 dress dengan harga RM39 sahaja...huahua..puas hati den!!... nti lepas dah bersalin, nak carik lagi baju-baju kat situ, banyak betul baju jean cantik-cantik, tp saya tak muat nak pakaila...stuck kat perut...hehehe...

And ting!!! saya nampak butik anakku berdepan dengan kedai bundle tu, en suami dah penat dah time tu sebab layan saya kat kedai bundle tu, pujuk jugak ajak dia masuk dalam butik anakku tu:

" B, jom masuk butik anakku tu kejap"...sambil tarik-tarik tangan en suami ....

" Minggu depanla kite g eh"....ni kes sebab minggu depan baru dia dapat gaji..hihi

"Jomla masuk kejap, tengok je, takyah beli ape-ape" (padahal dalam hati ni nak..nak..nak beli sebab nmpak tag-tag diskaun 10%-50% dalam butik tu)

"oklah" akur en suami dengan pujukan isteri dia..hihi..

maka terkedek-kedek kesukaanla mak buyung dapat pujuk en suami masuk butik anakku tu, pusing-pusing, sambil di entertain oleh salesgirl yang peramah gile tu, maka hasil dari keramahan salesgirl tu, kami telah balik dengan tangan yang tidak kosong...dan inilah hasil rembatan dibutik anakku tu...


stroller baby, yeay!!!! saya suke..dapat diskaun 30%, salesgirl tu ckp hari kami pegi tu hari last dapat diskaun...hari lain cume 10% diskaun saje.....Horey, settle 1 barang baby, next month leh tgk carseat dengan breastpump pulak...phew!!!manyak duit akan mengalir. xpelah...seronok!! rezeki bby tu kan ade je nti.....
blik rumah kami try pasang-pasang compartment2 stroller ni..n ok, berpuas hati..i suke!!!so wiken lepas saya sangat suke dan berpuas hati dengan hasil rembatan kami suami isteri untuk anak tersayang.....

Esok sudah 27weeks, dan esok ade check up, kene minum air gula.....n alhamdulillah, berat badabn tak naik banyak sangat macam bulan-bulan lepas.....hopefully, anak, ibu sihat....amin!!!

2 comments:

  1. bile setel beli satu2 brg rs lega sgt. best je bile dpt tolak satu2 brg dlm baby list tu. tapi dis month kena stop shopping jap, sambung balik bulan mac. duit dah kureng. kena kumpul balik. hehe

    ReplyDelete
  2. bantal gajah tu comel..
    mmg patut hati tergoda..
    seronok kan beli brg baby..anak 1st memang bertuah
    mak ayah membeli dgn penuh passion

    dah beli stroller..bestnya..
    kita ni asyik tertangguh je..

    ReplyDelete

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ