Saturday, January 2, 2010

Entri pertama pada 2010

Saya tengah menahan kesakitan sakit pinggang....skang ada kat umah MIL, tp skang sorang pun takde kat umah, hubby baru je keluar pegi pet shop, PIL g mersing dari semalam. Adik n kakak ipar yang lain sume dah buat hal masing-masing. Hubby ajak keluar g pet shop tp tak larat dah rase, pinggang, perut, kaki sakit yang amat. baik dok rumah saja.... baru lepas makan, masak, mendobi. Jarang dapat rasa buat mende-mende camni untuk suami. Rase Best....saya ckp dengan hubby, "kan best kalo kite dok sesama, nak masak tu macam semangat aje" HAHAH...InsyaAllah...suatu hari nti hajat saya akan dimakbulkan, tp nti jangan pulak lepas dah dok sama-sama, saya busan buat mende-mende camni. Biasalah manusia, mana nak pernah puas dgn ape yang dia ada.....

Permulaan entri tahun baru ni, saya nak cerita pasal en suami saya. En suami saya skang dah ada hobi baru lah pulak, semalam dia dah beli 4ekor arnab..tp bukan untuk peliharaan tp nak buat bisnes katanya. Dalam banyak-banyak binatang, arnab yang dia pilih, mula-mula saya pelik jugak knape pilih arnab sebagai ternakan, slalu org buat pelihara kambing ke, lembu, ayam ke..tp dia ada reason sendri kenapa dia pilih arnab. apepun, sebagai isteri saya support aje ape yang dia nak buat... Saya suke tengok dia sangat-sangat bersemangat dengan bidang yang baru dia nak buat ni. Kalau tengok orang-orang yang dah berjaya ternak arnab ni, baru macam terbuka sikit mata ni, bisnes arnab ni ada potensi tersendri. Hubby pon rajin bawak saya ke tempat-tempat peliharaan arnab seperti dalam entri ni.



Mereka semua dah berjaya dengan bisnes arnab ni, ade jugak yang dah buat secara full time, masa saya pergi ke tempat-tempat peliharaan arnab ni, memang orang tak putus-putus datang beli arnab, sehari diorg boleh dapat sehingga RM1000/day. Erm...bayangkan kalo 30 hari. Wow!! mata i dah keluar $$$$$$$...hahaha....

Semoga bisnes b ni berjaya okey, sya doakan b....cume skang ni, tempat nak mulakan bisnes ni belum ada lagi, skang ni just letak dalam sangkar belakang rumah aje.


ni jenis New Zealand White, harga sekor ni RM180.

Semalam suami saya beli 4 ekor, so harga semua RM720. Kan betul saya cakap, sehari boleh dapat hampir RM1000, itu baru 1costumer, masa saya pegi tu ramai lagi orang yang berhajat nak beli arnab. Lagipon arnab ni senang nak dibiakkan, dan sekali keluar sampai 7-8ekor. Arnab ni boleh pregnant 8-9kali dalam setahun, mungkin lebih...saya kurang pasti. Tapi tak boleh nak nak buat anak slalu, nti takde kualiti pulak. Ilmu saya masih cetekla...HIHI.....tak boleh nak terangkan lebih-lebih..

Adeh, tak tahan dah nak dok lame-lame..saya stop dululah....ingat nak cerita panjang-panjang lagi...tp perut dah cramp...adeh anak ibu ni makin membesar dah..ibu tak perasan pun, tau-tau je perut dah makin maju ke depan, pakai baju beso pon dah leh nmpk dgn jelas...Hubby cakap macam belon..hehehe...k chow!!!daaaaaaa.....nak soh en suami urut.....:P

Nota ujung-ujung entri: sukelah tgk videoclip wondergirl-nobody.Bestla lagu dia....tak reti nak letak kat dalam blog ni...


1 comment:

  1. oii huhu jangan cerita macam biz M.L.M... takdelahh bela suka suka je hobi... harga arnab ni ikut saiz ikut baka, ikut jenis ..ade yang murah ade yang mahal.kalau kat mudah.com ade sampai rm 600 seekor.. yang rm 2000 seekor pun ade.. yang rm 20 ringgit pun ade..

    ReplyDelete

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ