Thursday, August 27, 2009

hantaran

post entri kali ni saje nak bagi korang sme tgk hantaran yang saya buat untuk hubby n 4 myself(kan saya buat semua skali hantaran)...sangat tamak...mane tau ade bride to be yang berminat n nak ambik idea untuk buat hantaran sendri...so let's check it out:

HANTARAN UNTUK ISTERI

cincin dan mas kahwin
mase mula2 gubah bunga mas kahwin(bukan saya gubah, nenek tiri sebelah arwah ibu yang gubah), dapat komplen dari ayah sebab nampak xkemas dan berserabut n lari warna tema, so die suggest nak guna RM10..memandangkan mas kawen saya cume RM22.50, cemane nak gubah duit RM10 dgn nilai RM22.50, so die ckp naikkan harga mas kawenla, tp saya xsetuju,masa die tgk tu, belum ade daun merah2 tu, so nak bagi ayah puas hati, saya tambah daun2 merah tu. mase ayah tgk bunga tu, die angguk jek..hihi, n xckp ape2...

Rupe2nye, die ade agenda lain, secara senyap, die hire adik ipar die(adik mak tiri saya lah) untuk buat gubahan bunga ni....ces, patutla xckp ape2...tp bile saya tgk hasil gubahan mas kawen kat bawah ni, saya sangat jatuh hati dgn gubahan ni...tp masalahnye, mase tu, semua hantaran dah dihantar ke pihak lelaki, macamana nak tukar...
so, nak dijadikan cerita, hari nak nikah, bila hubby sampai je perkarangan masjid, ayah trus tukar bunga baru ke bunga lama....semangat betul ayah aku ni...tp pic hantaran mas kawen n cincin ni xdapat nak snap..xsempat dah time tu...





Telekung dan sejadah
main hentam saja,
telekung tu saya letak dalam balang kaca, actually balang kace tu adelah teko bulat yang kalo tgk mmg xnak pandang sebelah mata(mangsa banjir nih), tp disebabkan idea saya yang sangat kreatif *Ahaks!!*, saya ambil semula teko tu, buang bahagian plastik dia basuh n yang tinggal cume kaca bulat saje..bentuk die cam akuarium bulat isi ikan emas like this laaa....

this is Hypnose from Lancome
beli mase christmas bulan 12 tahun lepas...lame betul saya simpan perfume ni...asik tgk je n xsabar nak guna....hypnose ni bau die lembut je n nice...saya sangat suke..:)

handbag n kasut.
.CARLO RINO Saje. ni pon beli mase christmas tahun lepas

kek n coklat.
yang ni bukan saya yang buat, ni kakak ipar yang buat....versi lain sikit..huhu tp still in theme...

Jam from Crocodile

------------------------------------------------------------


HANTARAN UNTUK SI SUAMI

Kasut

hair care n perfume from Davidoff Deep

Jam Crocodile jugak, bekas yang letak bunga tu sebenarnya nak letak hP, tp mase tu hp xdapat lagi, so hias jela dgn bunga tuh..

kemeja n seluar.

cincin suasa

Al-Quran dan Sejadah

Bag , Wallet dan Belt. ni pon bli time christmas tahun lepas..


Buah epal saja
mmg dari bertunang sampai dah kawen, bagi buah epal merah, hijau n buah lai...xtaulah kenape..hihi

coklat
yang beli kat giant n tabur2kan aje dalam box tu.. xdepon coklat2 mahal patchi ke, ape ke...hihi...
actually planning box tu untuk letak cupcakes, tp dah xlarat nak buat lagi, sebab saya dah buat untuk bagi kat pihak family lelaki sebnyak 50pieces n untuk potong kek..
so, coklat ni pon last minit punye keje

sayangnye, cupcakes yang saya buat tu saya xamik pic die....rugi sangat...hentam pulas saya buat sehari suntuk baru siap...

halwa n puding.
boleh pulak mas kawen tu tertenggek kat atas box tu..hihi.
halwa ni ade kisah sejarah die...
halwa ni sumbangan dari nenek belah arwah ibu, die willing nak buatkan...die sangat creatif...
kagum saya tgk hasil die.
tp sayangnye, halwa ni xsampai kat sebelah pihak lelaki sebab adik saya yang agaknya ntah pk ape ntah, die pegi amik halwa ni n hidang dkt meja makan damai....padahal saya suruh amik halwa yang mmg khas untuk makan damai....terkilan gile bile tau hal ni...
saya dapat tau, bila seminggu lepas saya kawen, halwa yang saya letak dalam bilik pengantin masih elok dok diam2 atas tingkat sebelah katil tp dah berkulat...sayang sangat, bukan 1 tp 2 bekas....tp bile ty adik, mane dtg halwa mase makan damai tu, die ckp amik dari hantaran..
WARGh....gile tension n terkilan...bagi kotak kosong ajelah...
patutla saya pelik, knape mcam lain jek halwa yang dihidangkan, rupe2nya..dia amik dari hantaran, masa tu saya dah xboleh berfikir sebab sibuk ngan tetamu sume....
nasib baik mak xckp ape2..kalo x mesti saya malu....
xpela mak, xde rezeki mak nak rase halwa tu..masa makan damai tu pon, xtau la diorg rase ke x halwa tu....waaaa..nanges banyak2...

sireh junjung
boleh ke kate sireh junjung???hihi...bunga junjung kot...
gubahan ni dibuat malam berinai tu, kelam kabut saya dibuatnye....tp nasib baik ade kawan2 yang sudi membantu..sangat terharu dgn hasil kerja korang walaupon barang xcukup...:)


0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ