Thursday, September 20, 2012

Kembali!!

Blog bersawang hampir sebulan. Banyak benda nak bercerita, tapi tahap kerajinan dalam diri takde. Bukak blog tapi tersadai macamtu jela. Hari saya cubalah gagahkan diri untuk menulis. Asik bace blog orang hebat menulis, aku pun macam down macam dah tak tau and tak reti nak mengarang ayat-ayat dalam blog ni. Nak berhenti jadi blogger macam tak sanggup pulak walaupun kadang-kadang terfikir nak kuburkan saje blog ni. Argh.. No No No. hampir 4 tahun kot menulis dalam ni, ada macam-macam cerita. Never! Biarla dia bersawang asalkan jangan dikuburkan.

Ada yang tahu, ada yang tak tahu, aku dah masuk bekerja sejak seminggu yang lepas. Anak-anak? Sorang sana sorang sini. Hmmm..Husna dengan ayah dia, Anas dengan aku. Bukan tak nak jaga dua-dua, tapi Husna sekarang dalam fasa terrible two. Serius, dia memang dalam fasa itu sekarang. Ada saje yang tak kena, kadang-kadang sampai tak tahu dia nak apa. Aku takut nanti aku tak dapat nak kawal dua-dua anak dalam satu masa. Aku jugak takut kalau aku terlebih mengganas. Biarla, dia dengan ayah dia yang lebih penyabar berbanding aku buat sementara waktu ni. InsyaAllah, kami dalam perangcangan untuk bersama sebumbung sekiranya Allah memakbulkan doa aku untuk dapat jawatan tetap di UTM nanti. InsyaAllah.


Ini Husna. 
Takut ramai yang dah tak ingat muka Husna. HAHA. Sebab mak lama tak update. :P

Dah lama tak update tentang perkembangan diri sendiri, anak-anak n so on. Husna sekarang, dah 2 tahun 4 bulan. Dah macam-macam dia pandai, cakap pun dah banyak vocab. Ada anak diusia 2 tahun ni, paham-paham jela kan. Kadang-kadang sangat mencabar kesabaran bila dia buat perangai, kadang-kadang dia macam angelic sangat bila buat baik.

Ini Anas. Muka mengantuk nak tidur.

Anas is a very good boy. Sudah masuk 2bulan 16hari. Belum pandai apa-apa selain tersenyum besar bila ibu agah dia. Peramah jugak bila kita borak dengan dia. Jarang sangat buat ibu susah hati dengan perangai dia. Cuma sekarang ni dia tak berapa sihat sebab kahak banyak dalam tekak dia, malam-malam dia resah nak tidur. Baik pulak tu tak meragam.



Kejadian berlaku masa cuti 16 September yang lepas. Aku balik ke Klang naik bas dengan Anas. Aku dalam bas dengan Anas, dia rilex je babai ibu siap senyum-senyum lagi. Aku? Dah bergenang-genang air mata tengok dia n ayah dari luar.




Tengok tu, siap senyum lagi!

Aku macam blank tetiba. Terimala entri mengambil mood ye. Tak abis. Bye!

2 comments:

  1. Bila anas tdo.. mesti terasa sunyi kan.. sebab da biasa riuh ngan suara Husna... semoga Anas cepat sembuh.. ;)

    ReplyDelete
  2. insya allah fashya. semoga doa fashya sekeluarga untuk disatukan dibawah satu bumbung akan termakbul..
    perancangan allah ada hikmahnya..

    ReplyDelete

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ