Wednesday, November 4, 2009

entri carca marba

Hari-hari bukak blog, tp malas nak menaip...
Hari-hari menanti entri baru org, tp diri sendri malas nak update blog..
Aritu sound kak nani knape xupdate blog, tp alamak!!dah terkene kat diri sendri pulak...

Kehidupan skang?? macam biasa....still jauh dgn cik abg, duduk sorg2, tgk tv sorg2, tido sorg2, nanges sorg2...ups!!! yup, emosi mmg tidak menentu..malas nak cita pasal ni..nti org busan plak kan....asik mengadu aje....kene strong untuk baby!!

Dalam seminggu ni, perut slalu aje cramp sakit2.Risau. sebab minggu lepas saya jatuh, rasenye xcerita lagi kat mane2 entri...tp nasib baik xjatuh terduduk, cume tergelincir n sempat pegang tiang..so arini, untuk menghilangkan rase risau, saya ambil keputusan untuk ke pusat kesihatan check perut ni, Alhamdulillah, xde ape2..sebab doctor kate kalo xbleeding xde risiko keguguran.Nauzubillah.Dr cume ckp angin aje kat perut.Memang, memang saya kerap put..put (kentutla tu...ekeke) n sendawa....terutama pagi2.Ubat yang saya dpt ubat buang angin; Gelusil,Mist Carminative, sakit perut; buscopan dgn suppliment; Obimin.....makin banyak ubat yang nak ditelan nih....

Minggu lepas hubby wat suprise.konon2 xmau dtg Jb melawat isteri die yang sedang dalam lara ni....ari2 nanes tau...cedih xtentu pasal..den pon xtau nape...kalo die xdatang minggu lepas, maknenye 2minggu ar kitorg xjumpe....dahla dok sorg2, dalam hati ni dah terpikir nak merempat kat umah member2 bujang aje...busan seh dok sowg2..sekali tgh terpk2 nak merempat tu, dalam kol 2++ dapat plak mesej dr hubby, ckp die dah ade kat pagoh...Cet!!hati ni berbunga riang gile, tp buat ego just reply 'OK' aje...ekekeke...*malam sebelumnye i majuk dgn die-xheran sebab ari2 i majuk dgn die-alasan minta perhatian n simpati* hubby ty dah makan ke belum, mmg saya xmakan lagi, sebabnye....sebabnye.....saya tgh berjimat cermat ni tau..bulan ni saya ngak dapek gaji...dan sebab knpe xdapat gaji...DONT ASKING...HAHAHA...tp bulan depan saya akan kaya!!!hoyeh..dapat gaji untuk 2bulan....sudah merancang2 nak ke Cameron Highland, memandangkan mak mertua makcik saya yang ade chalet disana mau bagi 1bilik honeymoon sebagai adiah perkahwinan.save duit penginapan disitu....g sana pon okeh wat..sojok2..mumantik siket..xdapat g UK-PARIS-VENICE....ngak apa....

Back to stori tdi...*sejak bile pandai menyimpang ni..xtaulah*
disebabkan saya xmakan lagi, die soh tgu die sampai n g makan same2....lame tgu si dia sampai...pukul 5++ die sampai, perut sudah perit mintak nasi.sian si tecik kat dalam ni..agaknye perut die pon pedih jugak, pujuk2 baby sikit...sabar ye cayang, kite tgu ayah, makan same2 ye...
nah kau...saya order-banyak-banyak-kasik-baby-makan.nasi putih+sup sayur(wajib)+telur bistik+daging masak merah+air laicikang=HABIS saya melantak..lapo kau, dari pagi makan 3keping roti kukus aje. Alasan!! skang ni best betul, ape aje nak makan komfem dapat, bagi alasan baby nak makan...ekekeke...best kan jadik preggy mom ini...

masa g pasar beli sayur2 ahad lepas, skali nmpk org jual putu bambo kat tepi jalan, trus merenggek2 kat hubby nak beli..nak beli, padahal kitorg baru aje lepas bfast nasi lemak kerang.nafsu serakah betulla...hubby ckp..kenyang lagila....saya ckp ala, nak jugak..nak jugak..teringin la...mane xnya..tgk asap2 kukus putu bambo tu menggugat nafsu ni..membuak2..at last, hubby yang melantak dari ckp kenyang td, saya makan 2batang aje...cait!!

dahla tu....
lately xsuke tgk tv kat tv3 tu sebab bile time iklan aje, remote control kene stanby kat tangan supaya senang nak alih kat tv lain bile iklan seram-puaka-kuntilanak-pocong sume nk keluar..saya bosan dgn cite2 antu kat dalam tv tu..ape motif diorg buat ntah, saya pon xtau..lagi2 kerap duduk sorg2 ni..lagi saya emo...mengong betul..lagi2 tgh pregnant, wat saya terkejut aje..mencik!!!xsuke....Ye..saya mmg penakut...

0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ