Monday, November 9, 2009

Dia sangat tabah, aku juga harus begitu

Ya Allah, rase nak pecah kepala aku dibuatnye....sakitnye kepala ni Allah aje yang tau...dah rehat dalam surau td pon still xkurang jugak..minyak cap kapak dah nak abes saya kerjakan lumur kat kepala ni...nak makan panadol..panadol mmg diharamkan bagi ibu hamil kan....so ape yang boleh saya buat ni...
Actually arini saya buat analisis minyak pati serai...bau die sangat menyengit..kepala yang dah sakit ni..bertambahla sakitnye..

okeh..okeh....xmau cite pasal kesihatan diri...selagi dikatakan pregnant, kesihatan diri mmg selalu terjejas....

saya rasa terpanggil nak buat 1 entri pasal Umaisara yang penah ilang kat dalam hutan gunung tahan selama 19hari...sape2 yang tgk majalah 3 khas sabtu lepas pasti akan teruja n kagum dgn kegigihan gadis yang berusia 21tahun bernama Umaisara ni....rase2nya kalo diri sendri jadi seperti umaisara, cemane agaknya..boleh ke saya lalui 19hari tanpa makanan, tanpa sape2 dalam hutan belantara tu seorg diri...tgk!!sampai tv3 buat rancangan khas lagi buat umai...cayalah!!

Ya Allah, mmg die insan terpilih...saya tengok dari cara die bercerita, die mmg seorg yang mempunyai pengetahuan agama yang banyak...walaupon pada malam hari, die boleh membayangkan hantu, bunian dan semua yang mistik, tp die still berfikiran positif dan yakin dgn pelindungan daripada Allah, die tau setiap daun2 yang ade dalam hutan tu ade malaikat yang sentiasa berzikir, saya betul2 kagum sangat dgn cerita pengembaraan beliau selama 19hari dalam hutan....bukan calang2 org tau boleh tidur sorg diri dalam hutan, kesejukan, sentiasa terdedah dgn bahaya, kegelapan...perempuan pulak tu...nasib baik die xterserempak dgn binatang2 buas kat dalam hutan tu...yang paling sedih bile die terjatuh dalam sungai n dia ckp ajal die sampai situ aje n mintak ditarikkan nyawa sebab die dah xtahan nak hadapi semua tu....sedih sangat...


Saya sangat mengagumi kecekalan dan ketabahan dia. memikirkan semua itu, membuatkan saya lebih kuat untuk mengharungi setiap dugaan yang saya hadapi....Apalah sangat sengsara yang saya alami berbanding ujian yang diberikan oleh Allah kepada Umai...

3 comments:

  1. + aku pon ada tgk majalah 3 cite pengalaman Umai tu
    + mmg tabik gler ngn this gurl..kalo lah terjadik pada diri sndr ntah agaknya dah lama give up..
    + org kata, berpantang maut sblm ajal.. =]

    ReplyDelete
  2. sampai minggu ke berapa pregnancy baru akan ilang rase2 pening nak muntah tu? siannye

    u take care ok

    ReplyDelete
  3. xtaula jiha, tp skang ni dah ok dari dulu...pagi2 je muntah, tp xkuar ape2la, just angin n rase loya2 jek..makan xde masalah

    ReplyDelete

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ