Monday, March 16, 2009

sakit kepala....meh bacela....

nak potong rambut!!!!....nak potong rambut!!!!!
dah rase xtahan nak bela rambut panjang berjela2 nie....
rasenye dah sampai had kepanjangan rambut ni, mule la sakit2 kepala...kepala pon rase cam berat cam ade batu kapur plak atas kepala nie....

mule2 rase sayang sebab dah lame jugak simpan rambut ni....adela dalam 2tahun kot rambut ni xjumpe dengan gunting...at last, dah rase sangat serabut especially bile bangun tido n nak sikat. Ya Rabbi...kusut masai giler...agaknye kalo dah kawen, rambut panjang ni ade lagi...bangun pagi suami xngaku isteri agaknye...HAHAHA....silap2...suami kate:"peh...rupenye abang tido ngan pontianak malam td"..HAHAHA..ok. xlawak!!

serius, sangat sakit kepala skrang...since petang semalam lepas abes kursus kawen(akan diupdate) after maghrib, mata, kepala semua dah xboleh handle...otomatik letak kepala trus xsedar ape dah...tido dengan telekung2 skali okay....slalunye adegan tido dengan telekung skali nie berlaku konon2nye nak tgu isyak sambil baring2 menung ngadap dinding, berangan2 bilela dapat umah beso, keta beso....ank yang comel2..sambut suami balik keje...masak untuk suami..almaklumla...dah nak masuk fasa hidup berkeluarga...so mood nak berangan mende2 camtu mmg sangat tinggi..HAHA..geli..geli....erm...tp semalam mmg xsempatla nak berangan...

sambung ke pagi, still sakit kepala, walaupon dah lumur dengan berliter2 minyak cap kapak...**penipuan disitu**mana ade jual minyak cap kapak berliter2**

masuk lab..bukak HPLC baru....menantang ni lagi 1 yang buat saya sangat sakit kpale...penggunaan software baru lagi memeningkan kpala saya...lagi leceh,lagi terperinci..1-1 kene buat....aduh....its take time 4 me to addapt menatang nie....HAHA...walaupon setahun lebih yang lepas semasa bagi resume kat CEPP ni, saya claim i'm fast learner....LOL....itu sekadar ayat standard yang MESTI ade dalam resume setiap org untuk meLAKUkan @ mengIKLANkan diri sendri supaya diterima bekerja....xcaya???tgk sendrila resume korang..HAHA

Back to stori: lagipon baru training minggu lepas dengan trainer yang comel...ops...termain mate plak...sori cayang...nasib baik trainer tu owang cina...HAHA

nway, saya rase saye ni mmg fast learner**puji diri sikit, sape lagi nak puji**
sampaikan kak muna(RO cepp) masuk lab saya, tanya tu, tanya ni dan saya jawab sikit2,ala kadar je..and POP!!saya telah membuatkan die kagum dengan saya...WALLA...haha...sikit punye poyo ayat ni...

tp saya xlupe untuk merendah diri...

"akak kagumla dengan ko ni...bagus betul"
"ala, kak muna....akak punye lab tu lagila banyak alat canggih2..same jek..."
"ala, akak belajar sekali je akak xreti nak gune lagi...ko plak, org tu ajar ko skali je ko dah bleh gune"
"ala akak ni....same jela...kite pon pening jugak ngan mende ni...banyak mende nak kene blaja ni"
" ko nti, kalo nak carik keje lain senang fashya, ko ade banyak xperience handle alat ni sme"
"ala xmaula keje dgn instrument2 ni...lecehla, sakit jiwaaaaaaaaaaaaaaaa"....

Serius sakit jiwa....
dan disebabkan kepeningan saya menghadap alat2 dalam lab tu, maka terjadikla entri nie
HAHAHA...ok stop!!

Huh!!xsabar nak keluar makan ni...perut dah berdondang sayang...kpala makin sakit....
saya nak bagi petua sket kat entri ni...kepada sape2 yang slalu sakit kepala @ migrain ada ayat Al-Quran yang boleh mengurangkan sakit kepala....


nampak x??? yup, thats my hand writing..buwuk!!tp comel..**puji diri sendri lagi**HAHA...
kertas ni mmg dengan sengaja ditampal kat tepi monitor PC saya, supaya bile saya sakit kepala, saya boleh bace fuh..fuh..jampi kepala saya ni...
okay....sape yang xnampak...kaedah die:

Baca:
1. Surah Al-Fatihah 1kali
2. Surah Al-Ikhlas 1kali
3.Surah Yasin ayat 58 "Salamun Qaulan Mirrabbirahim" 3kali
4. Selawat 3kali

Tiup pada tapak tangan n usap pada kepala..ulang 2@3 kali...
InsyaAllah akan okay...n alhamdulillah...mmg berkesan....

tp kenapa saya still sakit kepala???ooooooooo..padanla...saya xbuat lagi...
ok, saya nak buat nih.....
so,sape2 yang ske sakit kpala or migrain tu, jangan lupe buat ok.....
daaaaaaaaa................


0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ