Wednesday, December 24, 2008

starting from this....

hari ni???...hurm..bz ke aku...xdela bz sangat..tp kenape rase cam penat jek..maybe sebab malam td aku lambat tido,pukul 12 baru aku ble tido n terpaksa bangun awal,kol 5.30 jam hp aku dah melalak2 soh aku bangun...adeh hp nie,aku rase x puas lagi...waaaaa nak tido lagi....tp nak buat cemane...aku kene bangun gak,kalo x mesti kelam kabut aku dibuatnye...aku xsuke kalo buat keje kelam kabut ni....nak tau x ape aku buat hingga menyebabkan aku terpaksa bangun awal n tido lewat...

hahaha...aku MENJAHIT!!.........hihi...sejak ade skill menjahit ni, aku sangat rajin buat baju kurung untuk diri sendiri, adik2 perempuan aku n org lain jugak(maknenye aku menerima tempahanla),ditambah lagi dah ade mesin jahit sponsor by my beloved fiance...hihi..best2...tp yang xbestnyer badan aku ni slalu sangat sakit2 sebab kene duduk berjam2 ngadap mesin jahit 2...adehla...nak buat cemane...aku dah minat, aku sanggup!!!....

semalam kene jugak rushing siapkan baju sekolah adik2 perempuan aku memandangkan aku nak balik segamat arini...3hari aku pulun dok dalam bilik xkeluar2 ngadap mesin jahit 2....nasib baik mesin xmeragam...kalo x mau tension aku... nak buat mase weekend ari2 xbleh plak...ade 2 sebab kenape aku xbleh nak buat:
1st: aku kene g outstation ke kl sebab ade karnival usahawan desa kat dataran merdeka..biasala....kene jaga pameran...BUSANN!!!.........,
2nd: mesin jahit xde..sebab sebelum ni aku pinjam mesin jahit sepupu aku jek,aku dah pulangkan dah...xkan nak memunye plak..huhu...

kelam kabut aku malam td,tgk jam dah makin lewat, baju yang aku basuh gune tangan td xkeringkan lagi...nak sidai lagi..(gigih x aku basuh kain pakai tangan)..hihi...erm...solat isyak blum lagi..tgk bilik..ya rabbi bersepah nyer..dgn kain2 perca bersepah...benang bersepah2..barang2 menjahit aku merata2...adoi..lantakla...aku peduli ape....yang penting aku dapat siap kan....hihi..nti dah siap baru kemas...alamak!!nk kemas baju lagi..sok nak balik kg...erm..xpela..kemas esok pagi jela...

erm..pulun punye pulun....siap jugak akhirnyer..cume kene jahit tangan kaki 2 jela yang xsiap lagi....xpe...sampai kampung nti aku pulun menjahit lagi...hemph...hemph... aku siap jek,aku keluar bilik aku tgk housemate aku sme dah tido...umah dah gelap..tinggal lampu tangga n bilik aku je yang terang benderang...aku siap je keringkan baju,sidai baju n solat,kemas bilik plak...adeh semak btol tgk bilik camnie..siap kemas aku pon membuta...letak kepala je trus xsedar ape dah...nampak sangat letih giler, badan pon sakitnye.....

agaknye sebab niela aku cam penat jek arini ek...hihi....macam buat keje berat jek...wakakaka

NFM: harap2 dapat bukak butik 1 hari nti... =)

0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ