Wednesday, December 9, 2009

Kisah ditipu oleh apek tua

Ini ialah muka orang yang kena tipu oleh apek tua.



masa ni dia tengah bebel-bebel pasal apek tua yang tipu dia. aiseh, macamana gua boleh tertipu ni, tapi minat punya pasal gua belila satu nak melepaskan hajat. Saya kat sebelah tgh gelak-gelak sakan melihat suami ditipu apek tua tersebut..HAHAHAHAHA.. :P


Alkisahnya.....


Sian suami saya ditipu oleh apek yang jual yang jual durian tepi jalan berdekatan dengan A Famosa Resort, kami dalam perjalanan pulang nak balik ke Seremban, then, en suami telah terpedaya dengan lambaian apek tua tersebut dan buah-buah durian yang berlambakan tepi jalan, walaupon dah terlepas dari apek tua itu, demi perasaan cintanya terhadap rasa durian yang bagaikan rasa macam jatuh cinta dengan I dulu, dia sanggup patah balik mendapatkan apek tua tersebut. Kenapa beliau ditipu??

Inilah 2 orang apek tua yang telah menipu suami saya..HEHE, en suami telah terpedaya dengan signboard 1kg RM1 itu. Saya ckp; "mahal tu", dia balas, "murahla... nak makan durian tak?, saya balas; "sukahatilah, tp macam mahal jek", dia balas; "patah balikla, nak beli", saya balas; "OK, up to you"

Maka, dengan sukahatinya en suami saya patah balik ke apek tua ini untuk membeli 4kg durian, dalam hatinya, 4kg baru RM4, murah..murah..

Turunlah beliau mendapatkan apek tua itu, dalam 1-2minit baru saya turun dari kereta dan kelihatan beliau tersengih2 kepada saya. Bila dah turun, barulah saya tahu kenapa beliau tersengih-sengih tadi.

YOU KNOW WHAT???rupa-rupanya, disebalik board yang tertulis 1kg RM1 itu ada satu bakul yang berisi durian-durian yang telah ternganga buntunnya, seperti kerang busyuk!! dan durian buruk tulah yang berharga RM1 1kg. korang nampak tak durian yang terjojol kat board tu? HAHA....Durian yang best tu, rupa-rupanya ade kat atas lori tu, korang nampak tak? Korang nak tau berapa harga durian kat atas lori tu? ok i tell u, yang longgok belah kanan tu, RM 6/kg, yang longgok belah kiri tu, kualiti baik sikit, RM8/kg, %&*$%&*^$*....xke kena menyumpah dengan kitorg sebab penipu punya apek tua!!!

Patutla masa kitorang berhenti tadi saya nampak dia buat tanda "GOOD" dengan kedua-dua belah tangan die, rupa-rupanya kitorglah mangsa penipuan mereka yang entah keberapa ratus untuk hari tu..CAIT!!!

Tapi minat kat durian punya pasal, mahal pon mahalla, hajat nak beli 4kg tadi terbantut serta merta bila tengak harga durian tu, nak tak nak beli jugak 1biji untuk kami makan berdua. Jadiklah, lepaskan mengidam suami. HIHI...dan inilah rupanya durian tersebut, yang berharga RM18, nasib baik apek tua tu bagi diskaun RM2 untuk durian yang kualiti baik tu, sebiji ni pon dah 3kg.. tak sempat-sempat nak bawak balik rumah, durian ni dia hentam kat dalam kereta, nasib baik saya tak mabuk dah, kalo tak, mau meroyan saya dengan bau durian yang dah bau satu kereta ni.


...tengok tu dia...

5 comments:

  1. wah! durian. sedap. cam ne korg bole kena tipu ngan signage price tu. xpe2, yg penting xde sape kempunan. sy pun suka durian gak. last week bru mkn. ikut'n tiap2 minggu nk mkn. tp risau xbgs utk baby. takut panas. :)

    ReplyDelete
  2. yela, ingatkan durian kat atas lori tu yang harga Rm1/kg, sebab kitorg mmg xnampak durian disebalik tanda harga tu...
    xpela, masib baik rase durian tu marvellous, kalo x, mmg apek tu kene sumpah 1hari tu..hihi

    ReplyDelete
  3. Nak makan durian, ajaklah hubby balik Segamat.Bukan sekarang tapi mungkin bulan Januari barulah durian-durian berguguran.

    ReplyDelete
  4. rasanyer aku pon penah tertipu ngn apek tua nie kot...xsilap last week...tpi durian punyer pasal,masih rembat 4 bijik..amik ko, dekat rm100 gak duit den melayang...huhuhu

    ReplyDelete
  5. emm durian tu... tak mahal tu memang harge dia.. sekilo rm 4,5,6,7 +++ ringgit sekilo.. tapi bila dah letak sign bord harge 1.00. macam terkejut pulak... tapi bila tengok kat lori kena tipu cait... pastu dah kena tipu.beli sebijik je.. malas nak beli 4,5 bijik. emm takpe la nanti leh makan durian kat kampung... macam macam spesis ade..

    ReplyDelete

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ