Thursday, December 31, 2009

hari terakhir dalam tahun 2009

Bye..bye 2009....this year sudah tentu banyak meninggalkan kenangan manis untuk saya kenang.

Antara yang manis sudah tentulah majlis perkahwinan saya yang diadakan pada 9 Ogos 2009 yang lalu, boleh dikatakan setiap tahun pasti ada perubahan status kepada diri saya.

2006- single (masih student lagi maa, tak leh cintun-cintun)
2007- dah abes blaja dah boleh ade bf...dah jadik double
2008- upgrade status jadik tunang orang.
2009- upgrade lagi jadik isteri orang.
2010- InsyaAllah, bakal jadik ibu pulak.
2011-????? too early nak predict ape-ape..huhu..

Saya rasa saya antara yang sangat bertuah dengan kehidupan yang saya kecapi sekarang, walaupun kadang-kadang kita terpaksa mengeluh, menyesal dgn takdir yang telah ditetapkan olehNya. Tak baik macam tu, kadang-kadang saya sering muhasabah diri, balik semula kepada Allah, pasti setiap yang berlaku ada hikmahnya. Hopefully, dalam tahun 2010 ni, saya dapat stay dengan suami, dapat kerja yang lebih terjamin. Saya nak upgrade kehidupan kami yang bakal bertambah tahun depan. InsyaAllah, doakan kami.

Apa yang penting, umur kita semakin lama bukan semakin meningkat, malah makin menurun dan semakin mendekati saat ITU. Saat nyawa dicabut dari jasad seperti yang dijanjikan oleh Allah. SubhanaAllah.

Hari ni jugak, sekiranya arwah ibu masih ada, umur arwah sudah mencecah setengah abad. Tapi Allah lebih menyayangi ibu. Ibu pergi dulu meninggalkan kami sekeluarga. Saya sudah lama redha dengan pemergian ibu sejak 6tahun yang lalu. Kadang-kadang terasa sangat rindu dengan arwah, saya sedekah kan Al-Fatihah. Semoga ibu dicucuri rahmat selalu. Lagi-lagi bila saya bakal menjadi ibu, ingatan pada arwah tu lagi kuat.

Esok dah masuk tahun 2010, rase cepat sangat masa berlalu. Semoga setiap perancangan yang dah dibuat diizinkan Allah untuk kita semua merealiasikannya. Aminn...



nota bawah lutut: Jangan ditanya apa azam tahun baru, kang saya jawap nak bagi nama anak AZAM je...hahahaha

0 actions:

Post a Comment

ღTukar tulisan? Silalahღ

ღFollowersღ